Ponad miliard złotych rocznego przychodu i zysk netto na poziomie ponad ćwierć miliarda złotych – Cool Group, właściciel Coolshop, podsumowuje miniony rok
W minionym roku rozliczeniowym grupa Cool Group osiągnęła najwyższy zysk w swojej historii na poziomie 26,6 mln zł*. O 25 proc. zwiększyła również swój kapitał własny, przekraczając wartość 400 mln zł, a także dwukrotnie zwiększyła inwestycje w nieruchomości i powierzchnię magazynową oraz sprzęt. Cool Group zrzesza 18 firm z różnych branż, m.in. sklep internetowy Coolshop.pl, od miesiąca oficjalnie obecny na polskim rynku.
2024-10-30, 10:17

Grupa Cool Group, w której skład wchodzi m.in. Coolshop, jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce obecny od niedawna na polskim rynku, odnotowała w tym roku przychód na poziomie ponad 1 mld zł* i zysk netto 26,6 mln zł* – najwyższy w swojej trzynastoletniej historii. Zysk brutto w porównaniu do poprzedniego roku rozliczeniowego wzrósł o 30 proc. i wyniósł 116,28 mln zł*. To efekt m.in. obrotu nieruchomościami zarządzanymi przez Coolshop Logistics. 

Grupa dwukrotnie zwiększyła również poziom swoich inwestycji w nieruchomości i powierzchnię magazynową oraz sprzęt, do poziomu 63,72 mln zł*. Jej kapitał własny zwiększył się o 25 proc. do 135,4 mln zł*. Cool Group zrzesza 18 firm i organizacji z branż handlu detalicznego, mody, technologii, innowacji biznesowych, spożywczej oraz podróżniczej. 

Będący częścią tej grupy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność na polskim rynku na początku października i spotkał się z zainteresowaniem konsumentów, szczególnie widocznym w kategoriach takich jak gry, elektronika, zabawki i uroda. Sklep oferuje tysiące produktów największych znanych marek oraz licencjonowanych, a także szeroki asortyment artykułów marek skandynawskich, jak np. Hübsch, House Doktor, HAY, Andersen Furniture, Broste Copenhagen czy OYOY Living, wyróżniających się ciekawym designem i jakością, a także przywiązaniem do prostoty i użyteczności.

Będziemy cały czas rozwijać naszą ofertę, planujemy również wiele czasowych akcji tematycznych, m.in. Beauty Days, Dni LEGO czy w związku z Black Friday, przy okazji których będziemy oferować klientom atrakcyjne produkty w dobrych cenach – mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop. – Polscy konsumenci lubią robić zakupy przez Internet i są coraz bardziej wymagający, przywiązując dużą wagę do jakości asortymentu i wiarygodności sklepu. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej odsetek polskich internautów robiących zakupy online co najmniej pięć razy w miesiącu z roku na rok dynamicznie rośnie i, moim zdaniem, ten trend będzie jeszcze przyspieszał. Myślę też, że w najbliższych latach ogromny wpływ na rozwój rynku e-commerce będzie miała technologia sztucznej inteligencji, szczególnie w zakresie personalizacji doświadczenia zakupowego, rekomendacji i reklam. Jednocześnie ważne będzie to, że konsumenci coraz częściej zwracają również uwagę na społeczne zaangażowanie firm, również e-sklepów. Cieszy mnie ten trend. Od początku działalności Coolshop przyświeca nam idea, że biznes, a co za tym idzie pieniądze, stają się cenne dopiero wtedy, gdy wydaje się je na innych.

Cool Group prowadzi fundację CoolUnite, która posiada specjalny fundusz charytatywny i wspiera dzieci dotknięte chorobami, m.in. w hospicjach czy ośrodkach wypoczynkowych dla dzieci chorych, zapewniając im lepsze doświadczenia i przyczyniając się do poprawy ich codziennego życia.

Podane w komunikacie kwoty zostały przeliczone z duńskich koron na złotówki według kursu NBP 0,58 z dnia 30 października 2024 r.

KONTAKT / AUTOR
Anna Czajka-Kalinowska
ROCKET SCIENCE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
691476903
ZAŁĄCZNIKI
fot_coolshop.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.